2009. november 3., kedd

Balogh Örse  Költő, festőművész
Orosházán születtem 1944-ben. Két éves voltam, amikor szüleim a Dunántúlra, a Baranya megyei Hidasra költöztek. Itt teltek gyermekéveim, iskoláimat Hidason és Bonyhádon
végeztem. Felnőtt életem és munkám, évtizedekre Pécs városához kötött. 1987-től élek ismét szülővárosomban Orosházán. Sok éven át prózában, és versben lejegyzett gondolataimat és rajzaimat valóságos, a le nem jegyzetteket pedig lelki poggyászként hoztam magammal.
Életem új fejezete kezdődik ekkor. Napilapok, folyóiratok kezdik közölni írásaimat, rajzaimat, és festményeimről készült fotókat.
Köteteim:
1. A Nádverő huszár meg a Mesemondó kőműves családtörténet Orosháza, 1994.
2. Hazajöttem versek Orosháza, 1999. (saját rajzaimmal illusztrálva)
3. Hétköznapok fekete históriája (1882-1910) Orosháza régmúlt bűnesetei 2006.
4. Törékeny szavak versek Orosháza, 2009. (alkotásaimmal illusztrálva)
Írásaimat, grafikáimat és festményeimet számos napi és hetilap, irodalmi folyóiratok és 24 antológia közölte.
Az 1989-ben Budapesten megalakult Alkotó Képzőművészek és Írók Országos  Szövetségének egyik alapító tagja vagyok. Munkásságomat 1995-ben Nívódíjjal, 1996-ban Aranytoll-díjjal, 2006-ban Kristály Oklevéllel ismerték el.
Festményeimmel, grafikáimmal 2009-ig hét önálló és 13 kollektív kiállításon vettem részt.
Egyéni kiállításaim voltak: Orosházán, Tótkomlóson és Budapesten.
Kollektív kiállításokon: Orosházán, Pécsett, Ózdon, Békéscsabán és Budapesten vettem részt alkotásaimmal.
( Balogh Örse önmagáról)

Nincsenek megjegyzések: