2011. február 10., csütörtök

Vojtek Edit könyvtáros- népművelő
(Veszprém, 1945. 10. 01)
Így ír önmagáról:" Tevékenységem a városi közművelődés szolgálatára szorítkozott szinte teljes életpályám során.
Újságírónak készültem tizenéves koromban. Az újságíráshoz valószínűleg nem volt bennem elég kurázsi, néhány bátortalan kezdeményezés után ezt magam még időben beláttam. Ifjúkoromban elkövetett százegynéhány „költeményem” publikálásától pedig- hála viszonylag fejlett önkritikámnak- szerencsésen megkíméltem a nagyérdeműt…
Az orosházi Justh Zsigmond ( akkor még csak Városi) Városi Könyvtárban eltöltött néhány évet követően kerültem a kulturális irányításhoz. Először a Járási Hivatalban dolgoztam, mint népművelési felügyelő. A járások megszűnésével a Városi Tanácsnál, majd a Polgármesteri Hivatal megalakulását követően annak Kulturális Osztályán szolgáltam Orosháza város kulturális életét.
A média területére tett röpke kilengésem vitatható eredményeként egy évig vezettem az orosházi Városi Televíziót, még a kísérletezés boldog időszakában. E téren felmutatott teljesítményem- hogy kíméletesen fogalmazzak- felejthető.
Irodalmi alkotások létrehozása helyett íráskészségemet különféle kiállítás megnyitók, ünnepi beszédek, kitüntetési laudációk, kreatívnak minősített fantáziámat kulturális pályázatok és idegenforgalmi kiadványokban megjelenő városismertetők megfogalmazásában kamatoztattam.
Mint kulturális vezető főtanácsos mentem nyugdíjba 2007-ben.
Orosháza kulturális életében kifejtett munkásságomat a Munkaügyi Minisztérium„ Kiváló Munkáért” kitüntetéssel, a Belügyminisztérium „ A Köz Szolgálatáért Érdemjel” ezüst fokozatával ismerte el.
Publikációim:
Képzőművészeti alkotások Orosháza város közintézményeiben.
Juhász Balázs Gyűjtőklub évkönyve. Orosháza, 1989.
Orosháza. Fotóalbum.
Szerk. Vojtek Edit, Váradi Zoltán
Orosháza, 1997, Gyomai Kner Nyomda RT.
Orosháza- Gyopárosfürdő. Fotóalbum.
Szerk. Váradi Zoltán, Vojtek Edit
Orosháza, 2002. Gyomai Kner Nyomda Rt.

Nincsenek megjegyzések: